Recent Posts

9 Mart 2012 Cuma

PATATESLİ OMLET



Her Pazar sabahı uyandırılma şeklim şudur: "Bu sabah bize ne yapacaksın Meriç koko?"

Koko nedir derseniz, bebekken yediğim ve içinde yumurta, süt, peynir, muz, bal gibi malzemelerden oluşan bir karışıma verdiğim isimmiş. Kazık kadar oldum ama hala bana koko diye hitap etmeleri güzel :) Anne-babalarımızın gözünde hep çocuk olarak kalacağız galiba, öyle değil mi?

Geçen Pazar sabahı da gelenek bozulmadı ve yine "kahvaltıdan sorumlu aile bakanı" olarak mutfağa geçtim ve bu patatesli omleti yaptım.

Bildiğimiz patatesli omletlerden farkı ise, patateslerin kızartmaya gerek olmadan, azcık zeytinyağı ve su ile pişirilmesi.



Ne lazım?

4 orta boy patates, küçük küpler halinde doğranmış
4 yumurta
2 tane yeşil biber
4 tane taze soğan
Nane-maydonoz
Zeytinyağı
Tuz
Karabiber
Üzeri için kaşar peyniri


Nasıl yaptım?
1- Patatesleri teflon tavaya alıp, üzerine 3 çorba kaşığı zeytinyağı, 4 çorba kaşığı su ve 1 çay kaşığı kadar tuzu ekledim. Kapağını kapatıp, orta ateşte pişirdim. 
2- Bir yandan da yeşil biberi, taze soğanları ve yeşillikleri doğradım. 
3- Patatesler pişip hafif kızarmaya başlayınca, yeşil biber ve taze soğanın beyaz kısımlarını ekleyip 1-2 dakika daha ateşte karıştırdım.
4- Yumurtaları çırpıp, yeşillikleri ve taze soğanın yeşil kısımlarını ekledim. Patateslerin üzerine döktüm. 
5- Yumurtaların her patatese değmesini istediğim için hafifçe karıştırıp yavaya düzgünce yaydım. 
6- Omletin alt tarafının çıtır çıtır, üst tarafının ise yumuş yumuş olması için, ocağın kuvvetini biraz artırmak lazım. Bu esnada tavanın kapağını kapattım.
7- Pişmesine yakın kaşar peynirini serpip, 1 dakika daha kapağını kapalı tuttum. 
8- Kalıp gibi çıkan omleti, dilimleyerek servis yaptım.









1 yorum var:

zapere dedi ki...

Hımm, nefis gözüküyor. Denemem lazım.. Patetesleri küçük küpcükler şeklinde kızartıp yapardık, epey lezzetli olurdu. Benzer lezzet bu tarz pişirmede de oluyor mu desem!?.. :)