Recent Posts

19 Mayıs 2010 Çarşamba

REÇELLİ MUFFIN ÇÖREK


Güzel yemek yapmak yetenek işi mi? Belki biraz. Ama bence iyi yemek yapmak için hem zihinsel zekanın, hem duygusal zekanın, hem de ruhsal zekanın (S.Q-Başarının gizemli boyutu diye de adlandırılıyor) gelişmiş olması lazım.
Düşünmek lazım, vakit ayırmak lazım, hesap yapmak lazım. Hayal etmek lazım.
Buradaki fikri görünce çok parlak ve zekice olduğunu düşündüm mesela. Muffin değil tam anlamıyla, ama şekli şemali mayalı bir hamura göre çok düzgün. Pufidik pufidik bir şey işte.
Ben tarifi biraz değiştirdim.



Ne lazım?

Hamuru için:
1 bardak ılık süt
1/2 bardak sıvı yağ
4 çorba kaşığı şeker
1 paket instant maya
3 bardak un
1/2 paket kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz

İçine:
3/4 bardak marmelat (Ben çilek reçelini mutfak robotunda çektim)
Ceviz
Fındık
Kuru üzüm (Yarım saat kadar suda beklettim)
Tarçın


Nasıl yaptım?

1. Hamur için gerekli olan tüm kuru malzemeleri karıştırdım. (Maya hariç)
2. Ortasını açıp mayayı koydum. Mayanın üzerine ılık sütü de döküp yoğurdum. Bir bez ile örterek 1 saat kadar mayalanması için bıraktım.
3. Kabaran hamuru yaklaşık 5 mm kalınlığında açtım ve reçeli sürdüm.
4. Üzerine tarçın, ceviz, fındık ve kuru üzümü serptim. Sonra uzun kenarından kıvırarak rulo yaptım.
5. Bu ruloyu 12 eşit parçaya bölerek muffin kalıbına yerleştirdim. Yarım saat daha iyice mayalanması için beklettim.
6. Soğuk fırına koyup, 180 dereceye ayarladım.
7. Üzerleri kızarınca olmuş demektir. Çok sıcakken kalıplardan çıkarmamak lazım. Afiyet şeker bal olsun.

4 yorum var:

zarpandit dedi ki...

çok çok çok renkli fotoğraflar bunlar! ben böyle seviyorum işte :) bendekiler gibi karanlık olmasın içini dışını birbir anlayayım istiyorum saplantılımıyım neyim :))

harikasın :) aman yazmaya devam..

imza ; vücudu diet sinyalleri veren kız! :)

Behiye Sönmez dedi ki...

Merhaba :)

öncelikle,güzel sözlerin için çok tşkler:)beğenildiysem ne mutlu bana..

ve iyi ki yorum bırakmışsın..böyle güzelliklerle beni tanıştırdın:)bundan sonra sık sık buradayım..

Meriç dedi ki...

Sevgili Gökçe,
Niye öyle diyorsun ama, senin de fotoğrafların çok nefis bencee :)
Hoşgeldin.

Sevgili Behiye,
Geldiğin için teşekkürler; her zaman beklerim.
Hoşgeldin.

Coffee Break dedi ki...

Mhhhhmmm, enfes gorunuyorlar. Fotograglar ve blog inanilmaz guzel. Lutfen yazmaya ve pisirmeye devam! :)