Recent Posts

9 Nisan 2010 Cuma

Photographed by Miyaw


Özlem ablamın güvenli kollarından, başka bir bahçenin dikenli yollarında yürümeye başladım bu hafta. Biraz gergindim, biraz tedirgin, ama heyecanlı ve umutlu.
Çok içimden konuştum bu hafta, herkese bir cevap verdim :) İnsanların beni ne çok sevdiğini anladım, özlediklerini... Hiç farketmemişim önceden, öyle akışında gidiyormuş herşey, hiç düşünmemişim.
Şimdi farklı bir yerdeyim, farklı bir organizmanın içine girmiş bulundum. Bu organizmanın huyu nedir, suyu nedir, kuralları nedir, garip alışkanlıkları var mıdır -ki bence var :)- ne yer ne içer bilmiyorum. Ay nasıl geldim ben buralara, neden geldim onu da bilmiyorum. Ama sorgulamanın alemi yok artık, şimdi çalışma, alışma, bir de burada akışına bırakma zamanı. Zaman geçiversin, herşey iyi oluversin,

Ve bu buhranlar&düşünceler silsilesi içindeyken kendimi yine mutfakta buldum. Miyaw da geldi bu sefer; hem el verdi bana hem fotoları çekti. Çikolata kokusu bizi bizden aldı; acı Türk kahvesi eşliğinde...


Ne lazım?

160 gr beyaz çikolata
200 ml krema
1/2 paket vanilya
500 gr milföy hamuru
1 kase dondurulmuş böğürtlen
1 muz
Pudra şekeri ve kakao (süslemek için)

Nasıl yaptım?

1. Milföy hamurlarını ikiye bölerek tepsiye dizdim. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında, altın rengi olana kadar pişirdim.

2. Kremayı sos tenceresine aldım. Kaynamaya başlayınca ateşten aldım ve kırılmış beyaz çikolatalarla vanilyayı ekledim. Çikolata iyice eriyinceye kadar karıştırdım. Soğuyunca buzdolabına koydum.

3. Soğuyan çikolatalı kremayı mikser ile hızlıca çırptı Miyaw. (3-4 dakika kadar çırpılması lazım, ancak öyle kıvamı koyulaşıyor.)



4. Pişen puffları 2'ye ayırarak içine kremayı sürdük. Bazılarına böğürtlen, bazılarına da dilimlenmiş muzları koyarak kapattık.

5. Böğürlenli pufflara pudra şekeri; muzlu pufflara da kakao+pudra şekeri serptik. Çok güzel oldu.


1 yorum var:

Adsız dedi ki...

Muhteşem görünüyor.. eminim tadi daha da güzeldir. aşkına sağlık kuşummm :)