Recent Posts

27 Nisan 2010 Salı

ANNEMİN SUSAMLI KURABİYESİ


 Bazı tatlar vardır ya hani, ya da bazı kokular... Bir kişiye, bir mekana, bir zamana aittir. Onu hatırlatır yani... Bana annemi hatırlatan tatlar var mesela. Okuldan gelip daha çantamı bile fırlatmadan bir köşeye, bir bardak sütle ne yiyeceğimizi haber verirdi kardeşimle bana. Çaylı kek, batırığın kavrulmuş tahini, un kurabiyesi...

İşte o kavrulmuş tahin kokusuyla un kurabiyesi kokusunun birleşimi vardır bir de; annemin susamlı kurabiyesi!

Henüz anne olmadığım için, o kadar güzel olmaz belki ama ben denedim yine de...

1. Bir paket margarin
2. Bir çay bardağı kavrulmuş susam
3. Bir çay bardağı pudra şekeri
4. Bir paket vanilya
5. Bir paket kabartma tozu
6. Yarım çay kaşığı tarçın
7. Aldığı kadar un


Nasıl yaptım?

Öncelikle annemin pasta defterini kaçırdım. Malzemeleri hazırladım. Sonra margarin, susam, kabartma tozu, vanilya, tarçın ve pudra şekerini karıştırdım. En son da unu ekledim.
Hamuru buzdolabında yarım saat dinlendirdim.
Cevizden biraz küçük yuvarlaklar yaparak, 180 derece fırında pembeleşmeye başlayana kadar pişirdim. (Pembeleşene kadar değil, pembeleşmeye başlayana kadar)
Üzerine de pudra şekeri+tarçın karışımı serptim.

6 yorum var:

-Mir. dedi ki...

Senin anne olmana gerek yok bu tadın ve kokunun benim aklımda dönmesi için.. Soğuk kış geceleri, çalışma balkonunda az mı besledin beni bu kurabiyelerle.. Ellerine sağlık süper görünüo Memişim, bi an hayal ettim de bööle ağızda dağılır bunlar içinde çıtır çıtır susamlar.. Uf nası canım istedi yaw.

Adsız dedi ki...

sevgili miyav hiç sulanma çünkü bu kurabiyeyi tazefikir için yaptı meriç (gerçi biraz az getirmiş ama!! neyse)

ben yedim gayette güzeldi aşkı biraz fazla kaçmış ama yinede çok güzeldi. tadı ve kokusu tam kararında. meriçcim tamamdır sen anne olabilirsin canım :)
ilke

sendi dedi ki...

Meriç'çim ellerine sağlık...
Ben akşamüsü beş çayında yemeyi planlıyodum
fakat baktım talep çok kaçırmıyım dedim :)

Süper olmuş.

Sevgiler
Sendi

-Mir. dedi ki...

İlkecim, afiyet bal şeker olsun. Ben yediklerime sayayım, siz yeni keşfediyorsunuz tadını çıkarın :)

-Memican, ööle dediime bakma, bana da ayııw. :-/

Meriç dedi ki...

Evet, sonunda ev halkının dışına açıldım uzun bir aradan sonra... Beğendiğinize çok sevindm gençler :)
Beni izlemeye devam edilsin! :D

Adsız dedi ki...

komşum bu kurabiyelerin başka bir adı daha var benim için:p çok duygulandım görünce sanki çok ünlü olmuşsun da geçmişini ,geride bıraktıklarını unutmadım msjı veriyormuşsun gibi..ben sık sık yapıorum bu kurabiyelerden ve hayranı çok:)orada da herkesin beğendiğine eminim..
hayranınım komşum..